Sellerikeitto

tiistai 18. marraskuuta 2008

Mä en nyt ihan vältsiin muista mitä kaikkea tähän keittoon tuli kun tein tämän jo viime viikolla ja keitoksen lomassa kirjoitetusta muistilapusta ei ole sen koommin näkynyt vilaustakaan.
Tunnen enemmän sellerinvihaajia kuin sellerinrakastajia. Itse kuuluin ennen ensimmäisiin, mutta sitten päätin alkaa pitää varsiselleristä. Tällainen päättäminen ei toimi alkuunkaan pinaattiin, joten otaksun siis pitäneeni varsiselleristä aina, mutta täysin tietämättäni.


Keitossa on ainakin yksi isohko varsiselleri, yksi sipuli ja litra kanalientä. Mausteina jeeraa, kanelia, muskottia, neilikkaa, kardemummaa, korianterinsiemeniä ja inkivääriä.

3 kommenttia

  1. Mä taas olen aina kuulunut sellerin ystäviin, työnnän sitä vähän joka paikkaan ja esim.mehulingossa yhdistelmä porkkana+selleri+inkivääri on mun suosikkejani.

    VastaaPoista
  2. minä ihastuin varsiselleriin simpukkaliemen myötä.

    voiskin kokeilla tätä niin sais tungettua taas noita korianterinsiemeniä johonkin.

    VastaaPoista
  3. Kannattaa myös kokeilla varsisellerin kuorimista - silloin se pehmenee paljon nopeammin ja menee suusta alas paljon paremmin kuin kuorimaton yksilö ;-) Itse kuorin aina sellerit omiin keitoksiini.

    VastaaPoista

Blogger Template created by Photographic Elements